Heeft u advies nodig? Praat binnen enkele minuten met een dierenarts.
👩⚕️ Telegesprek neemt de vorm aan van een WhatsApp-gesprek met een dierenarts. Stel al je vragen, stuur foto’s of video’s.
🕣 De service is beschikbaar op werkdagen (9.30-11.00 uur) en op zaterdag (10.00-18.00 uur). Antwoord binnen 60 minuten.
🏷️ De kosten van een telegesprek zijn €15.
☝️ Let op: het telegesprek vervangt geen fysiek consult. De dierenarts kan geen voorschriften doen.
💰 Als u na het telegesprek een huisbezoek van Vet Emergency nodig hebt, worden de kosten van het telegesprek in mindering gebracht op uw rekening voor het bezoek.

1. Bel ons (24u/24 – 7d/7)
Het team van onze telefonische alarmcentrale bestaat uit :
- dierenartsassistenten die getraind zijn in de afhandeling van noodoproepen.
- eerstelijnsdierenartsen die permanent aanwezig zijn.
2. Situatieanalyse – advies
Een eerstelijnsdierenarts is 24u/24 beschikbaar om:
- De mate van urgentie te beoordelen;
- Indien nodig aan te sturen op een huis- of praktijkbezoek;
- Bijstand te verlenen bij eerste hulp voorafgaand aan een interventie;
- Medisch advies te verstrekken, meer bepaald bij de opvolging van operaties en behandelingen.
3. Interventies thuis
Wij komen bij u aan huis. De behandelende dierenarts:
- Beheerst de specifieke vaardigheden en technieken voor hulpverlening aan huis;
- Beschikt over de diagnostische, medische en chirurgische hulpmiddelen om een noodsituatie ter plaatse op te vangen;
- Kan zo nodig uw huisdier vervoeren naar een voorziening waar de hulpverlening kan worden voortgezet.
4. Interventieverslag
Na het consult:
- De dierenarts stelt een verslag op;
- Dit verslag wordt naar uw behandelend dierenarts gestuurd;
- Toegang tot de beveiligde Vet Emergency-site waar u:
- Dit verslag kunt bekijken;
- Uw verhaal en beoordeling kunt achterlaten.
1. Bel ons (24u/24 – 7d/7)
Het team van onze telefonische alarmcentrale bestaat uit :
- dierenartsassistenten die getraind zijn in de afhandeling van noodoproepen.
- eerstelijnsdierenartsen die permanent aanwezig zijn.
2. Situatieanalyse – advies
Een eerstelijnsdierenarts is 24u/24 beschikbaar om:
- De mate van urgentie te beoordelen;
- Indien nodig aan te sturen op een huis- of praktijkbezoek;
- Bijstand te verlenen bij eerste hulp voorafgaand aan een interventie;
- Medisch advies te verstrekken, meer bepaald bij de opvolging van operaties en behandelingen.
3. Interventies thuis
Wij komen bij u aan huis. De behandelende dierenarts:
- Beheerst de specifieke vaardigheden en technieken voor hulpverlening aan huis;
- Beschikt over de diagnostische, medische en chirurgische hulpmiddelen om een noodsituatie ter plaatse op te vangen;
- Kan zo nodig uw huisdier vervoeren naar een voorziening waar de hulpverlening kan worden voortgezet.
4. Interventieverslag
Na het consult:
- De dierenarts stelt een verslag op;
- Dit verslag wordt naar uw behandelend dierenarts gestuurd;
- Toegang tot de beveiligde Vet Emergency-site waar u:
- Dit verslag kunt bekijken;
- Uw verhaal en beoordeling kunt achterlaten.
Leer meer over Vet Emergency in de “Véto&Co”-reportage op RTL-TVi
Vet Emergency is een team van dierenartsen met wachtdienst die bij u aan huis kunnen komen. Dankzij hun dierenambulance zijn ze zijn toegerust om elke vorm van diergeneeskundig spoedgeval het hoofd te kunnen bieden. Maak kennis met de werkdag van een dierenarts bij Vet Emergency.